— 七日峡谷 —

A Walz For A Night - Julie Delpy

【爱在日落黄昏时】

当Celine为Jesse弹起这首华尔兹的时候,只属于他们的one night stand又浮现在眼前,还记得Before Sunrise里那首关于奶昔的诗吗?

Daydream delusion,
Limousine eyelash.
Oh, baby, with your pretty face.
Drop a tear in my wine glass,
Look at those big eyes,
See what you mean to me,
Sweet cakes and milk shakes.

I am a delusion angel,
I'm a fantasy parade.
I want you to know what I think,
Don't want you to guess anymore.
You have no idea where I came from,
We have no idea where we're going.

Lodged in life,
Like branches in the river,
Flowing downstream,
Caught in the current.
I carry you,
You'll carry me,
That's how it could be.

Don't you know me?
Don't you know me by now?

       白日梦般的幻想
  眨动了密长的睫毛
  哦 亲爱的 滑过你美丽的脸庞
  在我的酒杯里坠入一滴清泪
  凝视你纯净的双眸
  了然了你是我生命的意义
  仿佛奶昔在蛋糕的甜美中交融
  我像那恍惚中浮现的天使
  在梦幻中游弋飘荡
  怎忍再看你芳心百转
  却如何才能两情相悦
  不知晓我来自何方
  更不知哪里才是我们的归宿
  只管拥抱生活
  就像溪流终要汇入江河
  迤逦而下 随波逐流
  你中有我 我中有你
  本该如此
  可知我心?
  终知我心!

评论
热度(13)