— 七日峡谷 —

Listen - ONE OK ROCK/Avril Lavigne

【要像一个病人似的忍耐,又像一个康复者似的自信。】

这首歌刚发出后,网易云上有个专题说:那个活跃在你青春里的艾薇儿又回来了,瞬间心里有很多感慨。
有多少人是因为听了艾薇儿的歌才开始听欧美音乐,而如今却对这位过气天后嗤之以鼻。
明明,我们曾经都那么喜欢她。

歌词:
You always call me full of regret,
你总是让我充满悔恨和遗憾,

You want me to save you again,
你期盼着我再度将你拯救,

After all these years, the days go by,
这么多年岁月流转,日复一日,

I've seen you fall a million times,
我见你坠落已逾百万回,

Everybody makes mistakes,
人非圣贤孰能无过,

It feels so hard to watch you hurt,
眼看着你重伤让我痛苦不堪,

From that pain a lesson learned,
从苦痛中涅槃,

This is how you find your way,
你就此找到前路,

You feel so lost I've been there too,
你失神忘我,我也曾落到那般田地,

Skies so dark no way through,
灰暗天幕难以冲破,

Stories only scars can tell,
唯有身上的疤能将故事讲述,

I've got so much love for you my friend,
我那么爱你,我亲爱的挚友,

Ride or die until the end,
踏歌前行抑或马革裹尸直至生命尽头,

But only you can save yourself,
但只有你能将真我赎回,

You just have to,
你只需静静,

Listen, listen,
聆听,聆听,

I hope that you know,
我希望你能知道去,

Listen, listen,
聆听,聆听,

I won't let you go,
我绝不会让你走远,

I wish I could save you from the pain you've been through,
我希望我能带你走出痛苦的深渊,

And all I can tell you is the best thing to do,
我能告诉你 最好的办法就是,

(You gotta),
(你得试着去),

Listen, listen,
聆听,聆听,

To your heart,
听见你的心声,

Listen, listen,
聆听,聆听,

Listen, listen,
聆听,聆听,

Listen, listen 一つだけ,
聆听,聆听,只需去,

Listen, listen 信じよう,
聆听,聆听,试着去相信,

降り止まない雨などない,
没有落不停的雨,

And all I can tell you is the best thing to do,
我能告诉你 最好的办法就是,

(You gotta),
(你得试着去),

Listen, listen,
聆听,聆听,

Listen, listen,
聆听,聆听,

Listen, listen,
聆听,聆听,

To your heart,
听见你的心声,

Listen, listen,
聆听,聆听,

To your heart,
听见你的心声。

评论(6)
热度(7)