— 七日峡谷 —

Better Man - Little Big Town

上周六广播电台放了这首歌 喜欢这种耳前一亮的感觉
后来知道这首歌是由泰勒创作 
这大概是她以另一种方式 回归乡村音乐吧
真怀念以前mp3里放着love story和you belong with me的日子啊

歌词:
I know I’m probably better off on my own,
我知道没有你我可能会过得更好,
Than loving a man who didn’t know,
与其去爱一个从不知珍惜的人,
what he had when he had it, 
不如选择一个人生活,
And I see the permanent damage you did to me, 
我依然看得到你带给我的永久伤疤,
Never again, 
可你再也没有机会伤害我,
I just wish I could forget when it was magic, 
我只希望自己能够在沉沦之时及时脱身,
I wish it wasn’t 4 AM standing in the mirror,
我希望自己不再是凌晨4点伤感无眠的镜中人,
Saying to myself, 
我告诉我自己,
you know you had to do it, 
“你必须这么做”,
I know the bravest thing I ever did was run.
我做过最勇敢的事就是彻底放下然后好好生活,
Sometimes in the middle of the night, 
有时在某个午夜时分,
I can feel you again, 
我还是能感受到你的存在,
But I just miss you, 
但我仅仅只是怀念而已,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
And I know why we had to say goodbye, 
我很清楚我们之间分手的原因,
like the back of my hand, 
我早已了然于心,
And I just miss you, 
但我还是会去怀念你,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
A Better Man, 
一个更好的人,
I know I’m probably better off all alone,
我知道我一个人可能会过得更好,
Than needing a man, 
与其时刻担心他是否会变心离开我,
who could change his mind at any given minute, 
不如依靠自己获得安全感,
And it's always on your terms, 
你总是有你的立场和原则,
I’m hanging on every careless word,
所以我总是仔细斟酌说出的每个字眼,
Hoping it might turn sweet again, 
希望我们的关系能够再次变得美好而甜蜜,
like it was in the beginning, 
就像最初在一起时那样,
But your jealousy, 
可你那些猜忌和戒备的话语,
I can hear it now, 
现在依旧在我耳边回响,
You’re talking down to me,
你高高在上的语气,
like I’ll always be around,
像是肯定我永远都不会离开,
You push my love away, 
我的爱被拒之千里,
like it’s some kind of loaded gun,
它像上膛的枪那样让你不安,
Boy, you never thought I’d run,
嘿,你没想过我会这样离开你吧,
Sometimes in the middle of the night, 
有时在某个午夜时分,
I can feel you again, 
我还是会感受到你的存在,
But I just miss you, 
但我仅仅只是怀念你而已,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
And I know why we had to say goodbye, 
我很清楚我们之间分手的原因,
like the back of my hand, 
我早已了然于心,
And I just miss you, 
但我还是会去怀念你,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
A Better Man, 
一个更好的人,
I hold onto this pride, 
我紧紧守住自己的自尊骄傲,
because these days it’s all I have,
因为这是我现在拥有的全部,
And I gave you my best, 
我给了你最好的自己,
and we both know you can’t say that,
但我们都知道你无法说出口,
You can’t say that,
你无法说出口,
I wish you were a better man, 
我希望你能变成一个更好的人,
I wonder what we would’ve become,
我想知道那样的我们会不会有不同结局,
If you were a better man, 
如果你是一个更好的人,
We might still be in love, 
我们或许仍然相爱,
If you were a better man, 
如果你是一个更好的人,
You would’ve been the one,
你将会是我的唯一,
If you were a better man, 
如果你是一个更好的人……,
Sometimes in the middle of the night, 
有时在某个午夜时分,
I can feel you again, 
我还是能感知到你的存在,
But I just miss you, 
但我只是怀念你而已,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
And I know why we had to say goodbye, 
我很清楚我们之间分手的原因,
like the back of my hand, 
我早已了然于心,
And I just miss you, 
但我还是会怀念你,
and I just wish you were a better man, 
我只希望你能变成一个更好的人,
We might still be in love, 
我们或许仍然相爱,
If you were a better man, 
如果你是一个更好的人,
A Better Man, 
一个更好的人。 


 


评论
热度(12)