— 七日峡谷 —

Vi är inte längre där - Kent

Traktorer ute på gatan,

街上的拖拉机隆隆作响,


De borrar under vårt hus,

人们即将掘起我们居住的房子,


Skuggor faller genom fönstren, 

斑驳的影子投射进窗,


Mina blickar söker ljus, 

而我目光笃定 追寻着那束光,


Jag tänker på dig ofta,

还是时常会忆起你,


Jag kan erkänna det nu, 

时至今日我终于能释然,


Ibland på fyllan slår jag ditt nummer,

偶尔也会喝醉 就翻出你的号码,


Men jag fegar alltid ur, 

每每竭力克制 压抑冲动的念头,


Jag glömde hur man längtar, 

是我忘了人人都祈求,


En konsekvens av att ha allt, 

结局完美没有缺憾,


Men det finns ingenting som lever här, 

但这里早已变成一片废墟 荒芜死寂,


Sen du försvann, 

自从你离去的那天,


Varför orkar jag aldrig vänta, 

原谅我已没有再等下去的力气,


It's the story of my life, 

这就是我一生的故事,


Men jag hade aldrig ditt tålamod,

可我从来没能像你一样耐心,


Jag bara jagade nästa high...nästa high, 

我只是一味追求新的刺激,


Jag bara jagade nästa high, 

我只是一味追求新的刺激,


Jag är inte längre där, 

我已不在这里,


Jag är nån annanstans,

我已身在别处,


Jag är inte längre där, 

我已不在这里,


Jag är nån annanstans,

我已身在别处,


Jag är inte längre där, 

我已不在原地,


Jag är nån annanstans,

我已行至他乡,


Jag är inte längre där min vän, 

朋友啊 我已不在原地,


Jag är nån annanstans,

我已行至他乡,


Jag är nån annanstans,

我已行至他乡,


nån annanstans,

行至他乡,


Vi är nån annanstans,

我们已身在别处,


nån annanstans,

身在别处,


Vi är nån annanstans,

我们已远在他乡,


Jag tar tåget hem från sommaren,

夏日里我乘火车回到故乡,


För en middag med min bror, 

和我的兄弟一起消磨正午时光,


Han är det närmaste jag har en vän, 

他是我一生中最亲密的伙伴,


Vi pratar smått och stort,

我们无话不说,


Det var inte förrän jag fyllt 24, 

直到24岁以后,


Som jag äntligen förstod, 

我才终于明白,


Att det viktigaste vi har i livet, 

原来生命中最弥足珍贵的,


Är blod på blod,

只有亲情,


Vi går långsamt hem från kyrkan,

我们慢慢从家走到教堂,


Har sagt farväl till mammas bror, 

轻轻地同舅舅挥手告别,


Förbi slussarna där pilen stod, 

我们路过水库闸门 那里柳树遍地,


Men vi säger inte ett ord, 

彼此缄默 一言不发,


Våra drömmar är som filmer,

其实我们的梦想就像电影,


Filmer vi såg som barn,

那些孩提时代看过的电影,


Och de utspelar sig på natten,

它们总会在夜里自动放映 循环播放,


Men vi drömmer bara på dagen...på dagen,

可是只在白天 我们才会做梦,


Men vi drömmer bara på dagen,

可是只在白天 我们才会做梦,


Vi är inte längre där, 

我们已不在这里,


Vi är nån annanstans,

我们已身在别处,


Vi är inte längre där, 

我们已不在这里,


Vi är nån annanstans,

我们已身在别处,


Vi är inte längre där, 

我们已不在原地,


Vi är nån annanstans,

我们已行至他乡,


Vi är inte längre där min vän, 

朋友啊 我们已不在原地,


Vi är nån annanstans,

我们已行至他乡,


Du kan inte följa med, 

请千万不要跟随,


Inte följa med nu, 

不要跟随我们的脚步,


Dit vi ska gå,

我们即将启程上路,


Måste gå,

我们必须离开,


Måste gå,

我们必须离开,


Inte följa med, 

不要跟随,


Inte följa med nu, 

不要跟随我们的脚步,


(nån annanstans, vi är nån annanstans),

(我们已身在别处),


Du kan inte följa med, 

请千万不要追寻,


Inte följa med nu, 

不要追寻我们的踪迹,


Dit vi ska gå,

我们即将启程上路,


Måste gå,

我们必须离开,


Måste gå,

我们必须离开,


Inte följa med, 

请不要再追寻,


Inte följa med nu, 

不要追寻 亦无需挂念,


(nån annanstans, vi är nån annanstans),

(我们已然身在别处)

评论(1)
热度(8)