— 七日峡谷 —

When Will My Life Begin - Alan Menken

想到乐佩被锁在高塔里将近十八年,怀着对世界的憧憬每天依然快快乐乐,就感觉闷在家的这两个多月实在不算什么了。

这段时间补了很多想看的电视剧,读了一直没来得及看的书,买了画板和画架学习素描,偶尔练习钢琴,还学会了剪辑。每天下午三点都去小区里遛弯晒太阳,负责家人们的晚饭,被夸有烹饪天赋有点沾沾自喜。唯一的烦恼可能就是要早起上网课,雅思单词也没有坚持背完。

但是不用回学校,不用考虑每天穿什么衣服出门,不用克制自己的情绪,也不用处理麻烦的人际关系,和家人在一起的感觉多好呀。



歌词:

Seven A.M., the usual morning line-up, 

早晨七点开启平凡一天,

Start on the chores, and sweep til the floors all clean, 

家务琐事先打扫地板,

Polish and wax, do laundry and mop and shine up, 

打蜡洗衣又拖地让它闪亮,

Sweep again, 

再扫一遍,

And by then, 

也不过,

Its, like, seven-fifteen, 

才到七点十五分,

And so Ill read a book, 

所以我会寻找,

Or maybe two or three, 

几本书来看看,

Ill add a few new paintings, 

再新作几幅画,

To my gallery, 

装饰我的画廊,

Ill play guitar and knit and cook, 

我也会弹吉他,

And basicly, 

织衣服和做饭,

Just wonder, when will my life begin?

何时才是人生的新开端,

Then, after lunch, its puzzles, and darts and baking...

午饭后有披萨飞镖和蛋糕,

Papier-maché, a bit of ballet, and chess...

还有折纸下棋芭蕾舞蹈,

Pottery and ventriloquy, candle-making...

学习陶艺腹语做蜡烛,

Then Ill stretch, 

再伸个懒腰,

Maybe sketch, 

画个素描,

Take a climb, 

到处攀爬,

Sew a dress, 

做套女装,

And Ill re-read the books, 

再把书读一遍,

If I have time to spare, 

如果还有时间,

Ill paint the wall some more, 

画更多的壁画,

Im sure theres room somewhere, 

因为墙上还有空白,

And then Ill brush, and brush, 

我不断地梳着,

And brush, and brush my hair, 

梳着我的长发,

Stuck in the same place Ive always been, 

永远呆在我的老地方,

And Ill keep wondring, 

我不断幻想,

And wondring, 

和期望,

And wondring, 

和迷茫,

And wondring, 

想知道 何时是人生开端,

When will my life begin?

何时是人生开端,

Tomorrow night...

明天晚上,

The lights will appear, 

那光芒又出现,

Just like they do on my birthday each year, 

就在每年我的生日那一天,

What is it like, 

那发光的地方,

Out there where they glow?

究竟是什么样,

Now that Im older, 

我已经长大,

Mother might just let mego...

妈妈应该放开我。 

评论
热度(8)