— 七日峡谷 —

Promiseland (Bonus Track) - Mika

【用尽世上最快乐的调子,谱这最苦的词。】

Mika:“我的歌大部分都是欢快的节奏,但是歌词都很悲伤,因为生活从来都是各种情感交织的,就像我五点多就醒了,可是却没有听到熟悉的鸟鸣。”

歌词:
I was born in that summer when the sun didn't shine,
我出生时天地无光,

I was given the name that doesn't feel like it's mine,
我被给予的名字感觉起来是如此陌生,

Lived my life as the good boy I was told I should be,
去做一个优秀的男孩 有人这样告诉我,

Prayed every night to a religion that was chosen for me,
夜夜虔诚的祈祷 主 请选择我吧,

Sold my soul broke my bones,
出卖我的灵魂 粉身碎骨也无妨,

Tell me what did I get,
告诉我 我得到了什么,

Did my time, toed the line,
我耗尽我的时间 唯命是从,

Ain't seen anything yet,
最后却一无所获,

Strike me down to the ground,
你知道我曾经见过的那些东西,

You know I've seen it before,
将我狠狠践踏在地,

Make it hurt I'll eat the dirt,
即使吞下污浊 我也要回击,

I just don't care anymore,
我就是什么都不在乎了,

How could you break my heart,
你怎么能令我心碎,

Already played my part,
我完成了我的使命,

I kept my promise man,
我遵守了我的诺言,

Show me the promised land,
给我你承诺好的疆域,

Don't occupy my throne,
休想占着我的王座,

Give me the crown I own,
偿还我该拥有的皇冠,

Lived like you told me how,
我会像你说的那样去生活,

Look at me now,
现在好好看着我,

I've got no money in my pocket,
我身无分文,

And the whole world's bringing me down,
整个世界都令我绝望,

And the whole world's bringing me down,
整个世界都令我绝望,

One person's lie is just another man's truth,
他人的谎言在我看来却是真理,

We got done running from the devil but the devil was you,
我们饱经风霜才逃离恶魔 但那恶魔恰恰是你,

Every time I see the light I'm falling deeper in debt,
每每当我看到光明时却又堕入无边黑暗,

If I've never seen the good how can I come to amend,
如若我从未见过彩虹 我又怎么会去追寻它的美丽,

Sold my soul broke my bones,
出卖我的灵魂 粉身碎骨也无妨,

Tell me what did I get,
告诉我 我得到了什么,

Did my time, toed the line,
耗尽我的时间 唯命是从,最后却一无所获,

Strike me down to the ground,
你知道我曾经见过的那些东西,

You know I've seen it before,
将我狠狠践踏在地,

Make it hurt I'll eat the dirt,
即使吞下污浊 我也要回击,

I just don't care anymore,
我就是什么都不在乎了,

How could you break my heart,
你怎么能令我心碎,

Already played my part,
我完成了我的使命,

I kept my promise man,
我遵守了我的诺言,

Show me the promised land,
给我你承诺好的疆域,

Don't occupy my throne,
休想占着我的王座,

Give me the crown I own,
偿还我该拥有的皇冠,

Lived like you told me how,
我会像你说的那样去生活,

Look at me now,
现在好好看着我,

I've got no money in my pocket,
我身无分文,

And the whole world's bringing me down,
整个世界都令我绝望,

And the whole world's bringing me down,
整个世界都令我绝望,

And the whole world's bringing me down,
整个世界都令我绝望,

How could you break my heart,
你怎么能令我心碎,

Already played my part,
我完成了我的使命,

I kept my promise man,
我遵守了我的诺言,

Show me the promised land,
给我你承诺好的疆域,

Don't occupy my throne,
休想占着我的王座,

Give me the crown I own,
偿还我该拥有的皇冠,

Lived like you told me how,
我会像你说的那样去生活,

Look at me now,
现在好好看着我君临天下吧。

评论
热度(24)