— 七日峡谷 —

How Do I Love Thee? - Michael Hoppé

How do I love thee? Let me count the ways.
我是多么爱你?让我细细数来。

I love thee to the depth and breadth and height,
当感受淡出视线之外时,

My soul can reach, when feeling out of sight,
我的灵魂可以才能够达到我爱你的深度、广度、高度,

For the ends of Being and ideal Grace.
生命尽了还有全部的祈祷,

I love thee to the level of everyday's,
我爱你的程度达到每天,

Most quiet need, by sun and candlelight.
不可或缺,就像太阳和烛光一样,

I love thee freely, as men strive for Right;
我慷慨的爱你,就像人类为正义而战,

I love thee purely, as they turn from Praise.
我纯洁的爱你,就像人类带来的称赞,

I love thee with the passion put to use,
我爱你用尽我所有的激情,

In my old griefs, and with my childhood's faith.
在我暮年悲痛时,我爱你如童年的信仰,

I love thee with a love I seemed to lose,
我爱你似乎要失去我这个,

With my lost saints,--I love thee with the breath,
虔诚的信徒--我与生命中的呼吸,

Smiles, tears, of all my life!--and, if God choose,
微笑和眼泪一起爱着你!-还有,如果上帝让选择的话,

I shall but love thee better after death.
我死后应会更加的爱你。

评论
热度(14)